Søgeordsanalyse

Søgeordsanalyse

En søgeordsanalyse er altid en af de første ting, der skal laves, når du vil begynde at arbejde med søgemaskineoptimering og Adwords annoncering.
Kort sagt, er søgeordsanalysen, der hvor du får fundet alle de relevante søgeord, som der skal optimeres mod, uanset om det er organisk søgemaskineoptimering er betalt søgemaskinetrafik. Og denne analyse skal laves grundigt, da den danner grundlag for alt det videre arbejde.

Start med en søgeordsanalyse

Hvis du skal til at bruge tid og penge på søgemaskineoptimering eller adwords, så skal du starte med at lave en søgeordsanalyse. For du skal jo vide, hvilke søgeord der skal arbejdes på.
Ved at få lavet en grundig analyse af dine relevante søgeord, så har du den bedste start på at få mest muligt ud af dine online markedsførings aktiviteter. Det vil desuden også hjælpe dig med det overordnede overblik, når du sætter gang i selve annonceringen og/eller optimeringen

SEO søgeordsanalyse

Inden du skal i gang med SEO, hvad enten du selv vil gøre det, eller have et seo firma til det, så skal du have styr på, hvilke søgeord som du gerne vil ranke bedre på. Her er et par metoder du kan bruge, når du skal lave en søgeordsanalyse:

  • Gennemgå hele din hjemmeside, og find alle de relevante søgeord du kan.
  • Kig på dine konkurrenters hjemmesider, og se om de har ord, som du selv har glemt at få med.
  • Brug Google’s keyword tool, og få endnu flere ideer til søgeord
  • Hvis du har installeret et statistiksystem, såsom Google Analytics, skal du også gennemgå alle søgeordene her.
  • Har du en Adwords konto, så kan du også her finde flere søgeord.

Når du er færdig med ovenstående, så har du sikkert en lang liste med keywords, som du mener er relevante for dit firma.

Næste skridt er at få søgeordene grupperet, så hvert søgeord bliver matchet med en side på din hjemmeside eller webshop. På den måde ved du nu præcis, hvilken side der skal målrettes det enkelte søgeord. Og så kan du komme videre med at lave selve søgeordsoptimeringen på de enkelte sider.

Adwords søgeordsanalyse

En Adwords søgeordsanalyse laves på samme måde, som ovenstående eksempel. Dog er forskellen her, at du skal have fundet langt flere varianter af dine søgeord. Så hvis du allerede har fundet en masse gode søgeord, så skal de igen grupperes, så de passer sammen. Derefter skal du finde variationer af alle disse søgeord, så du får dem lavet i ental, flertal og med diverse ord foran og bagved.

Få hjælp her

Hvis du ikke synes du kan overskue at skule lave en komplet søgeordsanalyse selv, så kan du selvfølgelig få hjælp til det.

Kontakt os på info@web-sites.dk eller på tlf 31 70 15 91, og få en snak om din forretning osv, så laver vi gerne et uforpligtende tilbud på at lave en søgeordsanalyse til dig.
Og skulle du efterfølgende have brug for hjælp til søgemaskineoptimering, Adwords eller anden online markedsføring, hjælper vi selvfølgelig også gerne med det.

© 2017 copyright Web-Sites ApS