Konverteringsoptimering
Alle firmaer, der har en hjemmeside eller webshop, bør tænke kontinuerligt i konverteringsoptimering.
Kort fortalt er konverteringsoptimering processen med at få flere af de besøgende til at udføre en bestemt handling på hjemmesiden.
På en standard firma hjemmeside kunne en ønsket handling være, at få folk til at udfylde en kontaktformular, bestille et katalog, tilmelde sig et nyhedsbrev eller lignende.
På en webshop vil den fortrukne handling naturligvis være at få flere af de besøgende til at gennemføre et køb, men her det kunne også være tilmelding til nyhedsbrev.
Få mere ud af dit nuværende markedsføringsbudget
Fordelen ved at arbejde med konverterings optimering, er at du kan få langt flere kunder, leads, osv. ude at øge dit nuværende markedsføringsbudget.
Et eksempel kunne være en webshop med en konverteringsprocent på 2% og en årlig omsætning på 5.000.000 kr.
Hvis vi laver optimeringen, og øge konverteringen med 20%, så den nye konverteringsrate er på 2,4%, så vil det betyde at den årlige omsætning nu hedder 6.000.000 kr. Det er altså en forøgelse af omsætningen på 1 mio kr pr år, og dette er vel og mærke uden at bruge flere penge på markedsføring.
Hvordan laver vi konverteringsoptimering
Der er ikke nogen eksakt videnskab for hvordan vi laver konverteringsoptimering. Ligesom når vi laver søgemaskineoptimering, eller andre former for online markedsføring, vil det variere fra kunde til kunde. Det kommer helt an på, hvordan Jeres hjemmeside eller webshop er bygget op, og hvilke handlinger(konverteringer), I gerne vil have at der skal optimeres efter.
Men én ting er helt sikkert. Et af de helt grundlæggende principper indenfor konverteringsoptimering er test, test og atter test. Vi baserer nemlig vores optimeringsprincipper på data, og ikke på fornemmelser og personlige præferencer. Så når vi kommer med forslag til, hvilke ting der bør ændres for at øge konverteringen, så skal det testes, indtil vi er sikker på om det er bedre eller ej.
Hvorfor konverteringsoptimering
Der er desværre rigtig mange firmaer, som endnu ikke har indset at optimering af konverteringsfrekvensen bør vægtes lige så højt som online markedsføring. For der er ikke rigtig nogen ide i, blot at sørge for at der kommer flere besøgende ind på siden, i sidste ende drejer det sig om, at få dem til at konvertere til kunder, leads, eller andet som er relevant for Jer.
Og som ovenstående eksempel tydeligt viser, så er der et kæmpe potentiale i at få flere af de besøgende konverteret, frem for blot at øge markedsførings indsatsen.
Hvem kan vi hjælpe
Selvom det selvfølgelig er oplagt for større webshops at arbejde seriøst med konverteringsoptimering, så gælder det absolut også mindre firmaer, uanset om du har en webshop eller en hjemmeside.
Vi kan kort sagt hjælpe alle firmaer, som har et ønske om, at få mere ud af deres hjemmeside/webshop
Få et tilbud på konverteringsoptimering
Hvis du vil vide mere om mulighederne for konverteringsoptimering for Jeres forretning, så kontakt os, så vi kan få en snak om Jeres ønsker. Så laver vi et uforpligtende tilbud på at optimere konverteringen på Jeres website eller webshop