Adwords

Google Adwords annoncering

scroll

Google Adwords

Google Adwords kaldes også PPC(Pay-Per-Click). Det går ud på, at du kun betaler, når der er en mulig kunde, der har klikket på din Adwords annonce, og dermed kommet videre ind på din hjemmeside eller webshop. Og det er her Adwords adskiller sig fra andre annoncetyper. Du bestemmer også selv på hvilke søgeord dine annoncer skal vises. Og du bestemmer selv hvor meget du vil betale pr klik.

Traditionelle annoncer vs. Google Adwords

Google Adwords fungerer som sagt ikke som traditionelle banner annoncer, avis annoncer eller tv/radio reklamer. Fælles for disse reklamer, er at du betaler en fast pris, uanset om du får noget ud af det.
Når du bruger Google’s annoncer betaler du kun for det du får, da der afregnes pr. klik

Adwords priser

Google annoncerne afregnes som sagt pr. klik. Klik prisen afhænger af flere faktorer, men den primære er, hvilke søgeord du gerne vil findes på.
Er der mange andre firmaer, som vil findes på samme søgeord, så er klikprisen højere >> Udbud = Efterspørgsel.
Andre faktorer som har indflydelse på prisen pr. klik er bla. hvor godt annoncen er lavet og hvor højt i rækken af annoncer du vil placeres.

En anden stor fordel ved Adwords annoncer, er at du selv bestemmer dit max budget pr. dag. Så du er sikker på, at du ikke pludselig sidder med en kæmpe regning. Så hvis du feks har en budget på 10.000 kr pr måned, så sættes det som budget, og du kommer aldrig til at overskride det.

Professionel hjælp

Til trods for at du egentlig selv kan lave dine Adwords kampagner, så er der store fordele ved at få hjælp til det.
For selvom det er forholdsvis nemt at oprette kampagner, så kræver det viden og erfaring at få det maksimale ud af det. Hvis du ikke selv har siddet og arbejdet med Adwords i en årrække, så kommer du til at betale for meget pr klik. Derudover kommer du også til at betale for irrelevante søgeord.

Hvis du er det mindste i tvivl om, om du får det maksimale ud af dine kampagner, så er det en god ide at få hjælp.
For hele Adwords systemet er meget komplekst, og det tager mange år at bliver rigtig god til det. Og jo bedre annoncerne laves – Jo billigere klikpriser, højere konvertering osv.
Så uanset dit budget, vil det med meget stor sikkerhed kunne betale sig, at hyre en Adwords ekspert.

Udover at du kan spare en masse penge, og få mere ud af dit budget, slipper du også selv for at skulle bruge tiden på at lave og optimere Adwords kampagnerne.

Få hjælp til Google Adwords

Hos Web Sites tilbyder vi altid at lave en gratis gennemgang af dine Adwords kampagner. Ud fra det kommer vi med en række anbefalinger til, hvad der kan gøres bedre. Og du får selvfølgelig et uforpligtende tilbud på at lave / optimere din Adwords konto.

Ring på tlf 31 70 15 91, eller send en mail på adwords@web-sites.dk og hør nærmere

© 2016 copyright Web-Sites ApS