Adwords optimering

Adwords optimering

Når du bruger Google Adwords som en del af firmaets markedsføring, så er det vigtigt at du kontinuerligt sørger for Adwords optimering. Der er ingen tvivl om, at Adwords er en af de allerbedste og mest rentable former for online markedsføring. Men det kræver at du hele tiden tester, tjekker statistikken og optimerer Adwords kontoen.

Hvorfor forbedring/optimering er nødvendig

Når du starter med at annoncere med Adwords, så kan det ikke lade sig gøre at sætte kampagnerne 100% optimalt op fra starten. For det er kan umuligt vide på forhånd, hvilke søgeord, annoncer osv., som dine potentielle kunder reagerer bedst på.
Det er her at Adwords optimering kommer ind i billedet. Så snart der er noget data på dine Adwords kampagner, så kan der optimeres på dem, så dine kampagner giver overskud, og ikke bare er en udgift.

Brug Analytics til Adwords optimering

Det mest oplagte statistik system at bruge, er Google Analytics. Det er for det første gratis, og du kan Adwords kontoen linkes sammen med Analytics kontoen. Har du f.eks. en webshop, så kan du i Analytics se nøgletal som ROI(Return-On-Investment) på dine Adwords kampagner.

Det kræver at din Adwords og Analytics konti er koblet sammen, og at du har aktiveret E-Handelssporing, så kan Analytics vise dig dine Adwords omkostninger i forhold til din omsætning i shoppen.
Dermed kan du se præcis hvilke kampagner, annoncegrupper og søgeord, som giver det bedste overskud efter annoncerings-omkostningerne. Disse data bør bruges til Adwords optimeringen, så du bruger dine Adwords budgetter, der hvor de rent faktisk giver overskud.

Det tager tid

Adwords optimering tager noget tid, og det bliver du nødt til at indse fra starten. Tiden er i sidste ende givet rigtigt godt ud, hvis dine kampagner til at bliver mere effektive. Ofte kræver det kontinuerlig Adwords optimering, så kontoen hele tiden er mest optimal. Hvor lang tid der skal bruges på det, er udelukkende et spørgsmål om hvor stor og omfattende din Adwords konto er. Har du en stor webshop med feks 5000–10000 vare, så vil det tage længere tid at optimere Adwords kontoen, end hvis du feks kun har 200 vare.

Hvis du ikke vil bruge tiden på selv at teste og optimere din Adwords, så kan det være en god ide, at hyre et professionelt Adwords firma til at varetage opgaven for dig.

Få et tilbud på Adwords optimering

Hvis du har brug for hjælp, så giver vi gerne et uforpligtende tilbud på Adwords optimering. Kontakt os på tlf 31 70 15 91, eller på mail adwords@web-sites.dk

© 2016 copyright Web-Sites ApS